16 april
16 april 2023 - Meknes, Marokko
We hebben heerlijk geslapen in de tuin. Gisteravond kwam er nog een 4x4 met een man, een Spaans gezin bij. Kbir en vooral zijn dochters glunderen helemaal. Hij vroeg of we demain broer wilden( brood duss). En voor de Spaanse mensen had hij nog een schol zo uit de zee op de bbq.
Toen we wakker werden een heerlijke warme douche en ja hoor even later kwam hij met zelf gemaakte brooet brengen. Voor ieder een soort van pannenkoeken ( in Egypte fetir). Ze waren heerlijk met een beetje suiker.
We besloten om toch maar niet met de boot te gaan bij de lagune maar verder te rijden.
De rit voert naar het binnenland. En was mooi en bijzonder.. In elk dorp heb je hele grote nare drempels van asfalt dus je ziet ze vaak te laat. Het was ons gisteren ook al eens gebeurd dat de fietsen door de klap van het rek raakten. Vandaag dus ook weer. Dus stoppen om het weer recht te zetten. Net bij een voetbalveld waar zo 10 jongetjes aan het spelen zijn. Ze komen naar de camper en vragen om bonbons. Ik deel paaseitjes uit,dat was een feestje voor ze . Ze vragen om een nieuwe bal die van hen is helemaal stuk. Helaas hebben we dat niet bij ons.. 1 jongen leest mijn naam op mijn ketting dan vertellen ze allemaal hoe ze heten. Weer zo een leuke ontmoeting.
Dan rijden we verder vandaag 200 kilometer. Wat is er veel te zien en wat is dit een veelzijdig en prachtig land. We zien vervoer met paard of ezel en wagen. Koeien in een vrachtwagen in 2 verdiepingen. Het landschap veranderd ook steeds dan weer bos en uiteindelijk graanvelden op heuvels in veel tinten geel met ook weer groene vlakken echt prachtig.
Dan komen we bij Volubilis. Dat zijn opgravingen vanuit de Romeinse tijd voor Christus. We lopen wat door de ruïnes de stenen en pilaren. Zijn het gauw zat het is zo warm vandaag rond de 40 graden. Wel hebben we nog gezien dat ze al elektra hadden foto is het bewijs.
Daarna nog 10 kilometers naar de camping Zerhoun belle Vue. Een aardige camping zo mooi hebben we nog niet gezien.
De rest van de dag brengen we door in de schaduw met een boek te warm om nog wat te doen. Ik maak nog wel kennis met een nieuwe vriend die lekker op schoot komt zitten.
Morgen met stads vervoer naar Meknes.
Km stand 2998.


En als jullie een ossenkar zien?
Graag een foto.
Groet Joke.