Dag 8 dag 9
1 september 2024 - Lescar, Frankrijk
Na een verkwikkende nachtrust worden we wakker met een zwaar bewolkte lucht. Het weerbericht geeft veel regen aan. Toch springen we op de fiets regenjassen mee en gaan met die banaan.
We fietsen naar Pau wat ongeveer 13 kilometer is. Dit keer licht klimmend langs de rivier Pau. Wat een mooie route helemaal langs de rivier en door het bos. We genieten zo van deze tocht, wat boffen we toch we komen op de mooiste plekken. De lucht lijkt ook op te klaren en krijgt steeds meer blauwe plekken.
Dan staan we in ene bij een trap. Het fietspad stopt gewoon. Andere fietser tillen hun fiets op en sjouwen die de 4 trappen omhoog. Wij niet , elektrische fietsen zijn veel te zwaar. Een aardige trimster (Fransen zijn echt wel aardig Paul) vertelt ons hoe we moeten fietsen om in de stad te komen. Stukje terug over de rode brug. En ja hoor dat lukt ons .
We komen terecht in een prachtige stad waar een grote braderie is. Het is gezellig druk. We bekijken de kerken, het kasteel uit 1100 die prachtig bewaard is gebleven. En wat een uitzicht heb je daar op de Pyreneeën. En we shoppen ook nog een beetje
Ondertussen is de lucht blauw en is het 34 graden. We geloven de weerberichten gewoon niet meer.
We eten een kleine lunch op een van de vele terrasjes. Je moet hier wel erg op de tijd letten want ze sluiten om 14 uur de keuken. We werden om 13.45 uur bij heel veel weggestuurd. Cuisine est ferme.
Nu nog de fietsen terug vinden, door ons geslenterd door de stad is het even zoeken. Maar gelukkig vinden we ze vrij snel.
Dan weer terug naar de camping over het mooie fietspad.
Kunnen we nog heerlijk even afkoelen in het zwembad.
Gisteren ben ik gestoken door een insect dwars door mijn spijkerbroek heen. De steek was best pijnlijk. Nu wordt de plek steeds groter en hard en het jeukt wel heel erg, voelt warm aan en is rood. Geen idee wat het voor beest is geweest. We kopen bij de apotheek een smeersel ervoor. Maar ik kan niet zeggen dat het echt helpt. Hopelijk ben ik er gauw vanaf .
We zitten heerlijk buiten to een uur of 9 dan barst de bui en gaat het regen onweren en flitsen blijft een machtig gezicht. De regen duurt de hele nacht.
Dag 9
En weer beslist het weer, we rijden verder. Op naar Spanje Pamplona om precies te zijn.
Niet heel ver maar door de Pyreneeën zijn we best wel even onderweg. Maar wat een prachtige rit was dit weer. Veel haarspeldbochten waar we omhoog kruipen. Halverwege is er een plek waar je mooi kan staan. We lunchen daar bij de plek waar in de middeleeuwen een hospitaal stond voor de pelgrims. Nu staat er alleen nog een kerkje. Dit is ook de route voor de Camino de mensen die naar Santiago de Compostela wandelen. Nou ja wandelen we zien ze zwoegen met hun rugzakken omhoog en langs de weg. Ik neem me petje voor ze af. Er zitten 3 mensen naast ons ook even uit te puffen een Duitse dame en twee Italianen. We maken een praatje. Ze zijn vooral heel moe.
We rijden rond half 3 camping Ezcaba op. Ziet er leuk uit. Alleen is de grond wat drassig door de hele nacht regen. En volgens de meneer komt er nog meer. Dus mogelijk komen we hier nooit meer weg hihi.
Voor nu is het warm en half bewolkt dus tijd voor een drankje en een duik in het zwembad


Ik heb altijd hooikoortstabletten mee, dat helpt tegen de jeuk en de zwelling, daar zit antihistamine in.
Maar wat een mooie foto’s en een prachtige reis.
Wij zijn vorig jaar ook in Pamplona geweest!!
Wij zijn met de fiets door Pamplona gegaan, allemaal hele leuke straatjes, ook hebben wij daar heerlijk gegeten.
Maar verder hebben wij daar niets bezocht, wij waren op de MTB met fietsuitrusting.
Zag wel heel veel mooie parken daar.
Veel plezier morgen!!