We gaan weer op pad

24 augustus 2024 - Hoornaar, Nederland

Daar gaan we weer 3 weken met onze patatkar op weg. De vraag waar gaan jullie heen , hebben we ontelbare keren gehad. En eigenlijk weten we het nu terwijl we rijden nog niet. Alhoewel we hebben wel een richting gekozen. Namelijk het zuiden.

We vertrekken om 5.55 uur vroeg om de file voor te zijn rondom Utrecht. Dat lukt zeker. In Almere zagen we nog de zon ☀️ mooi opkomen. Maar al gauw een miezerige regen mooi weer om te rijden dat dan weer wel.

Na Antwerpen krijgt de lucht blauwe plekken en rond Brussel is er geen wolkje meer in de lucht.

De weg is in België hier en daar bar slecht, maar in la France komt dat weer goed. De reis verloopt voorspoedig. Mooi weer prachtige landschappen en dat alles in onder het genot van goede muziek. Wat wil een mens nog meer . Het landschap is heuvelachtig met erg veel wijnbouw in de champagne streek. Af en toe een dorpje met veel bloemen ville fleurie.

Tegen 2 uur komen we aan bij camping municipal in Nogent sur Seine. De poort zit op slot. Melden bij het plaatselijke zwembad. Maar nee hoor ook dicht. Wel kun je buiten de poort 48 uur gratis staan. Er is ook nog een electra paal dus doen we dat toch.

We zijn het zat na ruim 500 kilometer en het is ook erg warm. We ploffen in de schaduw van de camper in onze luie stoelen. Straks wandelen we het dorp nog wel even in.

Het is een leuke wandeling langs de Seine. Het dorp is heel oud met veel vakwerk huizen. Het is zo warm 32 graden. Er drinken wat op een terrasje. Als we een tweede drankje willen krijgen we het niet want madame heeft pauze. Afrekenen mag wel beetje vreemd.

Morgen lekker verder richting Oradour.

Foto’s

13 Reacties

  1. Carla:
    24 augustus 2024
    Leuk jullie weer te volgen op deze reis 👍
  2. Gee Kuen:
    24 augustus 2024
    Hé lievies veel plezier en genieten knuffel
  3. Karin Jansema:
    24 augustus 2024
    Veel plezier!! Leuk dat jullie weer een verslag maken!
  4. Marjon:
    24 augustus 2024
    Goede reis !
  5. Christina:
    24 augustus 2024
    Dat wordt weer genieten, zowel voor jullie als voor ons, veel plezier 🙋🏼‍♀️😘
  6. Petra:
    24 augustus 2024
    Fijne vakantie! Gaan jullie naar Oradour sur Glane? Heel indrukwekkend en een heel triest verhaal.
  7. Theo Marjolein:
    24 augustus 2024
    Ja dat is wel de bedoeling. Jullie zijn daar toch ook geweest?
  8. Marga polderman:
    24 augustus 2024
    Hele fijne reis en wat fijn dat we weer mogen mee genieten,
  9. Petra:
    25 augustus 2024
    Ja daar zijn wij ook geweest, heb er nog een boekje van (maar daar heb je nu niets aan🙂). Wij vonden het heel indrukwekkend en werden echt stil van het verhaal erachter, vreselijk. Maar wel goed om er naar toe te gaan, en de omgeving is heel mooi. Wij stonden toen op de honden camping bij Dournazac in de buurt.
  10. Jan en Wilma:
    25 augustus 2024
    Wat fijn om op deze manier met jullie mee te kunnen reizen.
  11. Paul Spaans:
    29 augustus 2024
    Prachtig land, maar wat een rotvolk is het toch... madam heeft pauze.... je zou haar toch met een stokbrood van een halve dag oud.....
  12. Theo Marjolein:
    30 augustus 2024
    Ja Paul precies dat zou Theo ook willen doen. Hihi. Maar de rest van de Fransen zijn wel aardig hoor
  13. Theo Marjolein:
    30 augustus 2024
    Tja dan sta je daar met zo'n stuk brood en denk je Ach ze is Frans
    Ze weet niet beter
    Nee hoor bijna alle Fransen zijn echt leuk en kl.....akken kom je overal wel eens tegen