We gaan weer op pad
24 augustus 2024 - Hoornaar, Nederland
Daar gaan we weer 3 weken met onze patatkar op weg. De vraag waar gaan jullie heen , hebben we ontelbare keren gehad. En eigenlijk weten we het nu terwijl we rijden nog niet. Alhoewel we hebben wel een richting gekozen. Namelijk het zuiden.
We vertrekken om 5.55 uur vroeg om de file voor te zijn rondom Utrecht. Dat lukt zeker. In Almere zagen we nog de zon ☀️ mooi opkomen. Maar al gauw een miezerige regen mooi weer om te rijden dat dan weer wel.
Na Antwerpen krijgt de lucht blauwe plekken en rond Brussel is er geen wolkje meer in de lucht.
De weg is in België hier en daar bar slecht, maar in la France komt dat weer goed. De reis verloopt voorspoedig. Mooi weer prachtige landschappen en dat alles in onder het genot van goede muziek. Wat wil een mens nog meer . Het landschap is heuvelachtig met erg veel wijnbouw in de champagne streek. Af en toe een dorpje met veel bloemen ville fleurie.
Tegen 2 uur komen we aan bij camping municipal in Nogent sur Seine. De poort zit op slot. Melden bij het plaatselijke zwembad. Maar nee hoor ook dicht. Wel kun je buiten de poort 48 uur gratis staan. Er is ook nog een electra paal dus doen we dat toch.
We zijn het zat na ruim 500 kilometer en het is ook erg warm. We ploffen in de schaduw van de camper in onze luie stoelen. Straks wandelen we het dorp nog wel even in.
Het is een leuke wandeling langs de Seine. Het dorp is heel oud met veel vakwerk huizen. Het is zo warm 32 graden. Er drinken wat op een terrasje. Als we een tweede drankje willen krijgen we het niet want madame heeft pauze. Afrekenen mag wel beetje vreemd.
Morgen lekker verder richting Oradour.


Ze weet niet beter
Nee hoor bijna alle Fransen zijn echt leuk en kl.....akken kom je overal wel eens tegen