Weer op reis maar zonder einddatum .
18 mei 2025 - Thuis, Nederland
Vorig jaar in onze zomervakantie is het zaadje geplant. Hoe fijn zou het zijn om niet meer te hoeven werken en heerlijke lange camper reizen te gaan maken.
In september 2024 zijn we naar een financieel adviseur gegaan. Hem hebben we al onze wensen kenbaar gemaakt. Hij is er mee aan de slag gegaan. We kregen een lagere maandlast en wat extra geld. Daarvan hebben we onze nieuwe camperbus aangeschaft hier kunnen we nog jaren mee vooruit. De patatkar was snel verkocht.
Ook is uitgerekend dat we per 1 juli 2025 allebei ons pensioen (vervroegd )in kunnen laten gaan.
Wat een heerlijk gevoel is dat na 44 jaar werken in de gehandicaptenzorg echt te stoppen. 14 mei was mijn allerlaatste werkdag, en wat ben ik verwend door collegas en cliënten echt zo lief. Theo is al wat langer vrij.
Zondag 18 mei vertrekken we, met als bestemming de Noordkaap in Noorwegen. Wat een avontuur gaan we tegemoet. Na de Noordkaap willen we via Finland naar de Baltische staten en zo weer langzaam aan naar huis. Hoe lang we onderweg zijn? We hebben werkelijk geen idee. Tim past weer fijn op de dieren en het huis, dat geeft een heel rustig gevoel.
Zaterdag pakken we de camper in en zijn echt verbaasd wat er allemaal in past. We hebben zelfs een opblaasbare kajak gekocht en ook die past er prima in. Lijkt ons erg leuk om op de vele meren die Scandinavië rijk is de kustlijn te zien vanuit de kajak. Deze camper is veel kleiner en compacter maar er zit zoveel kastruimte in. Wel fijn want we verwachten toch wat minder warm weer dan als we richting het zuiden gaan. Dus een paar lange broeken en truien gaan ook mee evenals regenjassen.
Rond 9.30 uur rijden we weg nog even verse broodjes bij de Ah en gaan met de banaan. De kilometer stand is 856.
Ineens file terwijl het zo rustig is op de weg. Bleek een elektrische auto te zijn die op de middelste baan ermee ophield levensgevaarlijk de twee inzittenden stonden wel al achter de vangrail.
Rond 16.30 zijn we het zat en komen we op een camping aan camping moelenort vlakbij Kiel. Bij de receptie krijgen we meteen te horen dat we cash moeten betalen. De pinautomaat is boven aan de berg. Maar u mag eerst naar die Platz mijn collega brengt u. Ik wacht steeds op het woord aufmachen zo onvriendelijk als het gaat. De collega is nog een stapje erger. De plek wordt door haar tot op de millimeter berekend. Al gauw zegt ze als ik stop zeg moet je niet doorrijden overnieuw. Jawohl obersturmbahnfuher. Ik kan mijn lachen bijna niet houden. Temeer omdat we toch weer een stukje verder naar voren moeten als we het fietsenrek op de camper laten. Maar de plek is wel prachtig aan de Oostzee.
We moeten toch even vieren dat we met pensioen zijn met een flesje prosecco. Daarna gaat Theo pinnen en ik de maaltijd voorbereiden.
Morgen gaan we Kiel verkennen.
Kilometer stand 1410


Ik volg weer op afstand !😊
Dikke Koes, Walter en Henny
Geniet van jullie vrijheid en ga de mooie avonturen opzoeken.
Ik ga jullie reis zeker met grote belangstelling volgen! Dank voor het delen.
Wens jullie een onvergetelijke reis toe, mooie verhalen en ervaringen. Rij veilig en geniet🥂
Ik wens jullie een fantastische reis!
Dikke brassa! 🥰♥️😘
Veel plezier en liefs van ons Jan en Marlies
Veel liefs goede reis!
Ik heb nog 21 werkdagen te gaan en dan mag ik ook genieten van mijn pensioen! En dit jaar echt weer een keer afspreken!
Maak er een mooie reis van!