Weer op reis maar zonder einddatum .

18 mei 2025 - Thuis, Nederland

Vorig jaar in onze zomervakantie is het zaadje geplant. Hoe fijn zou het zijn om niet meer te hoeven werken en heerlijke lange camper reizen te gaan maken.

In september 2024 zijn we naar een financieel adviseur gegaan. Hem hebben we al onze wensen kenbaar gemaakt. Hij is er mee aan de slag gegaan. We kregen een lagere maandlast en wat extra geld. Daarvan hebben we onze nieuwe camperbus aangeschaft hier kunnen we nog jaren mee vooruit. De patatkar was snel verkocht.

Ook is uitgerekend dat we per 1 juli 2025 allebei ons pensioen (vervroegd )in kunnen laten gaan.

Wat een heerlijk gevoel is dat na 44 jaar werken in de gehandicaptenzorg echt te stoppen. 14 mei was mijn allerlaatste werkdag, en wat ben ik verwend door collegas en cliënten echt zo lief. Theo is al wat langer vrij. 

Zondag 18 mei vertrekken we, met als bestemming de Noordkaap in Noorwegen. Wat een avontuur gaan we tegemoet. Na de Noordkaap willen we via Finland naar de Baltische staten en zo weer langzaam aan naar huis. Hoe lang we onderweg zijn? We hebben werkelijk geen idee. Tim past weer fijn op de dieren en het huis, dat geeft een heel rustig gevoel.

Zaterdag pakken we de camper in en zijn echt verbaasd wat er allemaal in past. We hebben zelfs een opblaasbare kajak gekocht en ook die past er prima in. Lijkt ons erg leuk om op de vele meren die Scandinavië rijk is de kustlijn te zien vanuit de kajak. Deze camper is veel kleiner en compacter maar er zit zoveel kastruimte in. Wel fijn want we verwachten toch wat minder warm weer dan als we richting het zuiden gaan. Dus een paar lange broeken en truien gaan ook mee evenals regenjassen.

Rond 9.30 uur rijden we weg nog even verse broodjes bij de Ah en gaan met de banaan. De  kilometer stand is 856.

Ineens file terwijl het zo rustig is op de weg. Bleek een elektrische auto te zijn die op de middelste baan ermee ophield levensgevaarlijk de twee inzittenden stonden wel al achter de vangrail. 

Rond 16.30 zijn we het zat en komen we op een camping aan camping moelenort vlakbij Kiel. Bij de receptie krijgen we meteen te horen dat we cash moeten betalen. De pinautomaat is boven aan de berg. Maar u mag eerst naar die Platz mijn collega brengt u. Ik wacht steeds op het woord aufmachen zo onvriendelijk als het gaat. De collega is nog een stapje erger. De plek wordt door haar tot op de millimeter berekend. Al gauw zegt ze als ik stop zeg moet je niet doorrijden overnieuw. Jawohl  obersturmbahnfuher. Ik kan mijn lachen bijna niet houden. Temeer omdat we toch weer een stukje verder naar voren moeten als we het fietsenrek op de camper laten. Maar de plek is wel prachtig aan de Oostzee.

We moeten toch even vieren dat we met pensioen zijn met een flesje prosecco. Daarna gaat Theo pinnen en ik de maaltijd voorbereiden.

Morgen gaan we Kiel verkennen.

Kilometer stand 1410

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Foto’s

17 Reacties

  1. Christina:
    18 mei 2025
    Nou wat fijn gefeliciteerd en wat n mooie camper, groot gelijk geniet ervan, ik ben net n weekje met de caravan weggeweest.
    Ik volg weer op afstand !😊
  2. Henny en Walter:
    18 mei 2025
    Wat gewéldig leuk en mooi en uitdagend. We wensen jullie een fantastisch mooie reis toe. Benieuwd naar jullie reisverhalen.
    Dikke Koes, Walter en Henny
  3. Theo Marjolein:
    18 mei 2025
    T gebeurt me niet gauw maar ik werd echt een beetje bang van deze dame brrrrr
  4. Gee Kuen:
    18 mei 2025
    Hé lievies heerlijk genieten van jullie pensioen en vrijheid en vooral van deze avontuurlijke reis🥰
  5. Marjon:
    18 mei 2025
    Wat leuk Marjolein, ga zeker jullie belevenissen volgen, leuk om mee te kijken 😊 goede reis!
  6. Rita:
    18 mei 2025
    Wat leuk weer dat ik jullie kan volgen. Wij willen ook naar de Noordkaap. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Geniet van de vrijheid. Het is jullie gegun
  7. Carla:
    18 mei 2025
    Wauw , heerlijk gepensioneerd en welverdiend hoewel jullie cliënten en collega’s jullie best een beetje zullen missen .
    Geniet van jullie vrijheid en ga de mooie avonturen opzoeken.
  8. Veronie:
    18 mei 2025
    Geniet van de vrijheid en heerlijk om met jullie "op reis" te gaan.
  9. Irma:
    18 mei 2025
    Hoi, wat fijn dat jullie ongelimiteerd kunnen gaan genieten nu je ook gestopt bent met werken👍🏻
    Ik ga jullie reis zeker met grote belangstelling volgen! Dank voor het delen.
    Wens jullie een onvergetelijke reis toe, mooie verhalen en ervaringen. Rij veilig en geniet🥂
  10. Loes Veelo vd Kuinder:
    18 mei 2025
    Heerlijk genieten samen van de vrijheid
  11. Petra:
    18 mei 2025
    We gaan jullie volgen , heel veel plezier en natuurlijk heel goede reis. En tot....ergens over een paar maanden??
  12. Carry:
    18 mei 2025
    Lieffies, het is jullie zó gegund! Heerlijk om op deze manier jullie pensioen echt van start te laten gaan, proost!! 🥂🍾
    Ik wens jullie een fantastische reis!
    Dikke brassa! 🥰♥️😘
  13. Marlies:
    18 mei 2025
    Heerlijk, de vrijheid tegemoet😃 Mooi om te kunnen stoppen als je dat wilt👍 We wensen jullie een prachtige reis toe en volgen jullie heel graag. Wie weet een toekomstige reis voor ons🤪 We skippen dan wel even jullie eerste camping🤣
    Veel plezier en liefs van ons Jan en Marlies
  14. Truus Koppenhol:
    19 mei 2025
    Wat lijkt me dat geweldig! Geniet ervan samen
  15. Bianca:
    19 mei 2025
    Van harte gefeliciteerd!!! Cest la vie!!! Geniet van jullie vrije leven. Geen ketenen meer die jullie hier houden!
    Veel liefs goede reis!
  16. Mona:
    19 mei 2025
    Wauw te gek! Doen jullie goed! Lekker genieten van jullie pensioen en vrijheid!
    Ik heb nog 21 werkdagen te gaan en dan mag ik ook genieten van mijn pensioen! En dit jaar echt weer een keer afspreken!
    Maak er een mooie reis van!
  17. Eva:
    23 mei 2025
    heel veel plezier saampjes!! ontzettend fijn dat jullie met pensioen kunnen!! Geniet lekker