Zaterdag 18 april
Waar zal ik beginnen vandaag. We lopen bij tijds langs het hele gebeuren op de parkeerplaats. Maar er gebeurt eigenlijk nog niets dus wandelen we langs de kust de andere kant op. Aan het eind klauteren we een beetje op de rotsen en stuiten we op een vervallen restaurant/ strand tent. We fantaseren er op los. Wat een prachtig huis zou je hier van kunnen maken. We zien het helemaal voor ons . Nu is het een grote vervallen bende maar de plek is zo mooi. In de winter wordt het hier niet kouder dan 18 graden wat een droomplek.
Terug bij het paarden gebeuren, zijn de muildieren aan de beurt. We nemen een kijkje bij de dieren. We vinden het erg zielig. De hoofdstellen hebben weliswaar geen bit maar de neusriem is van gekarteld ijzer. We raken aan de praat ( in het Spaans?) maar we begrijpen elkaar best wel. We leggen uit dat dit niet oke is in Nederland. Hij wuift het weg dat er soms wat papier tussen gaat en dat ze geen bit in hebben. En het is voor korte tijd.
De wedstrijd begint de muildieren moeten een ijzeren bak trekken. Een rondje in een piste 3 keer moeten ze stoppen precies in een vierkant. Daar worden ook weer gewichten toegevoegd. We vragen hoeveel gewicht ze uiteindelijk moeten trekken dat blijkt 320;kilo te zijn. Arme dieren. We kunnen het niet echt aanzien en belanden dus in de strandtent zijn we hier voor gebleven??. Waar we wat eten Theo paella ( die ik maak is veel lekkerder) en ik een salade. Maar ik neem er twee glazen sangria bij. Wat is het lekker maar voor mij, die nooit drinkt zijn twee glazen ( best grote limonade glazen) midden op de dag teveel en dat met een beetje sla dat gaat niet goed. Ik ben echt zo dronken als een tor. Terug op de camping val ik meteen in slaap dat gebeurt mij nooit blehh.
Gelukkig helpt even slapen wel goed.
In de avond is er life muziek dus lopen we er nog even heen. We vinden het helemaal niks het klinkt niet al te best, het is wel echte Spaanse muziek. Met veel handenklapwerk. We hebben het al gauw gezien en gehoord. Terug op de camping hoor je het ook heel goed en dat gaat tot 12 uur vannacht door. Boffen wij even OLE.
Zondag 19 april
We realiseren ons dat we al weer 5 weken onderweg zijn wat vliegt de tijd. We wisselen vandaag het strand af met het kijken bij de paarden. Wat zijn ze mooi de Andalusische paarden en wat hebben we met ze te doen. Ze rijden dressuur in de bak maar niet volgens verplichte proeven. De een stapt alleen terwijl de ander ook draaft op galopeerd. Het stelt niet echt veel voor. Wel ziet het er mooi uit ruiters in traditionele kleding en mooie zadels. Maar de hoofdstellen vinden we vreselijk neusriem van gekarteld staal en de bitten zijn allemaal stangen. Bovendien dubbele teugels zodat ze de neusriem goed aan kunnen halen wat heel pijnlijk is voor de dieren. Nee niet ons idee van goed zijn voor je paard.
We proberen het nog te vertellen maar volgens de mensen zijn de wonden op hun neus daar niet van ja ja. Spanje is niet echt diervriendelijk. Maar dat wisten we al. We hebben ook niet de illusie dat wij dit kunnen veranderen.
Het is goed warm op het strand en ik waag me een paar keer in zee die is maar 14 graden dus dat koelt heerlijk af.
Morgen gaan we verder de bergen in de Sierra Nevada zininin.

Vanmiddag met Leo naar de voetbal echt iets voor mij haha.
Nu thuis Leo gaat koken.
Geniet van je verhalen vooral de sangria🤪
Net limonade vooral in de zon.
Knuffel van ons.