1 maart

4 maart 2024 - Paramaribo, Suriname

We waren gisteren laat thuis en hadden vandaag eigenlijk geen puf om veel te doen. Dus hebben we lekker geluierd, gelezen en wat in het zwembad gehangen.

Tegen 17 uur nemen we een taxi de stad in. Hij geeft ons zijn nummer voor de terugreis.

We eten wat bij t Vat een populair eetcafe. Het eten was matig. Dan gaan we door naar de Waag voor ons avondje uit. Op de kaart stond 20 uur maar dat was te vroeg. Dan maar naar onze vaste stek. Daar was het weer gezellig druk. En waren ze een karaoke aan het opbouwen. Ze begonnen zelf met zingen wat klonk dat goed.  Eigenlijk wilden we liever daar blijven. Maar toch maar naar de Waag we hebben immers kaarten.

We waren wel under dressed. Theo was de enige in korte broek. Mannen allemaal in lange broek met overhemd. Vrouwen ook helemaal in een feestelijke outfit, met veel glitter en glamour. We kijken onze  ogen uit. Er draait een Dj leuke muziek maar slecht gemixt. Tegen 12 uur komt Replay. Ze spelen een half uurtje en zondermeer goed. Alleen het geluid is slecht.

We bellen de taxi maar krijgen hem niet te pakken.  Iedereen heeft tegen ons gezegd niet meer in het donker in de stad te gaan het is gevaarlijk. Wij hebben hier echt niets van gemerkt. Sterker nog in de waag zaten twee dames muntjes te verkopen met een draagbaar geldkistje naast zich, vlak naast de ingang. Iets wat in Nederland niet zou kunnen.

Zaterdag 2 maart.

We hebben geen plannen gemaakt voor vandaag onze laatste dag in Suriname. Morgen avond hebben we de nachtvlucht terug naar Nederland.

Irina stuurt nog wat fotos van de Brownsberg en ook de flyer van de kickboks wedstrijd van haar beide dochters. Het is vlak om de hoek van ons huis. We vragen of we even mogen kijken. Dat is helemaal prima het begint om 14 uur.

En zo kan het gebeuren dat we even later bij een kickboks jeugd toernooi zitten . De meisjes zijn als hekkensluiter dus we zien alle gevechten. ( Toch blij dat onze kinderen van voetbal hielden). We vermaken ons wel de jongste verliest en de oudste wint. Aparte sport vind ik het

Rond 17 uur zijn we weer thuis en koelen even lekker af in het zwembad.

Nog 1 nachtje slapen hier en dan alweer naar huis. Wat is het omgevlogen onze tijd in dit mooie warme land. Het was een bijzondere vakantie. Met leuke ontmoetingen.

Zondag 3 maart

Eerst pakken we de koffers, dan nog 1 keer de stad in. Maken nog wat fotos van de mooie houten huizen en koningin Wilhelmina. We lunchen lekker in fort Zeelandia. Daar zien we nog de gifgroene boomkip. Wat rennen die snel en dan loodrecht tegen de boom op.

Laatste keer een drankje bij Riverside kitchen ons vaste stekkie voor het vocht op peil te houden.  Op naar huis en nog lekker even afkoelen. Het is vandaag zwaar bewolkt maar de regen blijft uit. Het is drukkend warm.

Klokslag half 6 staat de taxi op de oprit. Gersom komt er ook aan om de sleutel over te nemen. We hebben hem bedankt voor de prima plek en de goede service.

De vlucht is wel wat vertraagd. De twee dochters uit Almere zitten in het zelfde toestel hoe toevallig. Goede vlucht zeker een uurtje geslapen toen de trein en taxi naar

Wat hebben we genoten van Suriname en zijn inwoners. Zeker voor herhaling vatbaar.

1. Marjon:
    4 maart 2024
    Mooie reis Marjolein! Heel leuk om mee te lezen! Bedankt en groetjes.
  2. Wilma Velzen:
    4 maart 2024
    Dank je wel voor het mogen 'meereizen' met jullie in en door Suriname!
    Verder wens ik jullie een voorspoedige reis terug naar Nederland.
  3. Gigi:
    4 maart 2024
    Ik heb genoten van jullie verhalen, heel geestig,humorvol en grappig.
    Maar ook heel levendig.
    Welkom back.
  4. Carla:
    4 maart 2024
    Mooi reis Marjolein en Theo, geniet lekker na. Goede vlucht en veilige thuiskomst
  5. Bianca:
    4 maart 2024
    T is echt een prachtig gebied. De historie, cultuur en veerkracht maakt het tot het land van nu.ik dank jullie voor de prachtige foto,s. Wel thuis!
  6. Jan en marlies:
    6 maart 2024
    Dank! Het was weer leuk om met jullie mee te reizen.

Jouw reactie