6 en 7 april onze grote reis marokko

7 april 2023

Eindelijk is het dan zover 6 april onze vertrekdag voor een hele lange vakantie. Doel: rondreis door Marokko.

Gisteren heb ik afscheid genomen van mijn werk. Per 1 juli ga ik beginnen aan een nieuwe baan. Bij stichting de Stal in Eemnes. Begeleiden van kinderen met een ontwikkeling stoornis mbv dieren een droom baan.

We staan rond 5 uur naast ons bed. Hup de laatste dingen in de camper en we kunnen rijden. Om 5,45 rijden we weg. Tot na Antwerpen kunnen we zo doorrijden. Maar juist als ik het stuur over neem ja hoor FILE  . Waarom is dat altijd zo?? Wat zijn de wegen slecht in België. Overal diepe gaten en ribbels. Zodra we Frankrijk in rijden wordt het beter

We rijden alleen binnen wegen en dus geen peage. Route lijdt ons door de champagne streek. Het is wel heel erg groen. Heel anders dan in de zomer dan is het gras dor en geel. Ook de bloesem al aan de bomen een prachtig landschap. We vinden een plekje op camping municipal in Nogent sur Seine.in de eerste instantie zegt de man ik zit vol ( door pasen?). Als we zeggen dat het maar 1 nacht is, krijgen we toch een plek . De man heeft 6 sledehonden en laat vol trots alle foto s van ze zien.

Dan lopen we langs de Seine naar het dorp. Het is oud met vakwerkhuizen.

Jammer dat er een kerncentrale naast de camping staat.

Kilometetstand: 548 kilometer.

Vrijdag 7 april

We zijn vroeg wakker en vertrekken om 8.15 uur. Ik na een koude douche in de camper en Theo een warme op de camping verkeerde keuze dus.

Vandaag best een lange rit voor de boeg 525 kilometer waarvan het merendeel Binnenweg. Maar wat genieten we ervan. De zon breekt door en de bloesem van de bomen het eerste groen van de bomen gewoon prachtig. En dan ook nog de grote gele velden met koolzaad. Hoe verder we komen hoe groter de blauwe plekken in de lucht.

Rond 16.15 draaien we de camper plaats op. Een zuil om binnen te komen kost 7 euro. Verder geen voorzieningen. Dus dik betaald.

We lopen langs de rivier de stad Perigueux in. Dat is echt de moeite waard. Heel oud met prachtige gebouwen zoals de Cathedrale

Op een terrasje in de zon zitten we heerlijk aan een biertje. Het goede vakantie leven. We besluiten ook maar een hapje te eten in de stad. Daarna terug naar ons huis op wielen voor een spelletje. Morgen de volgende etappe door de Pyreneeën.

Km stand 1071

1. Christina:
    7 april 2023
    Heerlijk om op deze manier te mogen mee genieten, dank jullie wel 😘
  2. Paul Spaans:
    7 april 2023
    Wat een heerlijke verslagen. En wat een goeie nieuwe baan.... gefeliciteerd....
  3. Marga:
    7 april 2023
    Gefeliciteerd met je droombaan, helemaal iets voor jou, en wat leuk dat we je reis Zo mogen volgen, dank je wel daarvoor.
  4. Kamilla:
    7 april 2023
    Super leuk om zo mee te genieten 😍 en prachtige foto’s!
  5. Carla:
    8 april 2023
    Heerlijk op weg en lekker genieten van elk moment , zelfs van gaten in de weg 😂
    Wat mooi , de nieuwe baan van je Marjolein, super gefeliciteerd.
    Goede reis verder en fijn om op deze manier mee te mogen genieten
  6. Bianca:
    8 april 2023
    Met t lezen rijdt ik met jullie mee en maak ik me er een voorstelling van!! Wat genieten jullie nu al!!!
  7. Conne Latuny:
    8 april 2023
    Wat geweldig, kan niet wachten tot het volgende verhaal.
  8. Malijn:
    9 april 2023
    Dit is echt tof! En door alle gedetailleerde beschrijvingen zie ik het allemaal voor me!
    Genieten!