Zaterdag 8 aprl

9 april 2023

Na een koude nacht, en nog veel kouder om te douchen en je aankleden(6 graden in de camper). Vertrekken we rond 9.15 uur vanaf de camperplaats.

Met voor de boeg ongeveer 400 kilometer. Alleen Binnenweg en dwars door de Pyreneeën. Eerst de stad Perigueux uit. We belanden in hele smalle straatjes. De camper past er net tussen. Tot er een bus geparkeerd staat,met aan de andere kant een uitstekend bord en een balkon. Ik stap uit ( gelukkig reed Theo net) maar zie het meteen dit gaat echt niet passen zonder schade wat nu?? Theo drukt een paar keer op de claxon en ja hoor er verschijnt iemand om de bus te verzetten dus opgelost.

De rit verloopt voorspoedig. Het is een prima weg door vele kleine dorpjes. En dan opeens duiken in de verte de besneeuwde bergtoppen op wat een prachtig gezicht.

Als ik het stuur overneem beginnen de rotondes. Ik heb ze niet geteld maar naar mijn idee waren het er wel 100. Dat schiet echt niet op zo.

Zodra we de bergen inrijden zijn we gelukkig klaar met de rondjes rijden. Dan volgt een lange tunnel van 9,5 kilometer. Als we eruit komen staan we in Spanje.. we gaan meteen tanken. Diesel is hier veel goedkoper in la France was het rond de 2 euro dure hobby.

We komen terecht op camping Cavin een terrasencamping. Bomvol maar nog wel een plekje voor ons. We. Besluiten 2 nachten te blijven. Even een rustdag je inplannen.

Km stand 1487.

Zondag pasen 9 april.

Heerlijk uitslapen tot 9.30 uur. Weer een koude nacht maar het sanitair is hier verwarmd omdat dit een skigebied is. Dus heerlijk douchen. De temperatuur loopt hard op en wordt vandaag wel 27 graden.

In mijn beste spaans vraag ik om een wandelpad vanaf de camping. En ja hoor we begrijpen elkaar denk ik. Ze legt uit hoe we naar het dorpje Biescas kunnen wandelen. Het is niet ver maar wel een mooie wandeling langs groene bergweides met koeien en wel hele dikke paarden.

Het dorp is gezellig druk met heel veel Spanjaarden en terrassen. We drinken wat op een terrasje en vermaken ons met iedereen die langs lopen. Het is warm en we verkleuren al aardig. We wandelen terug en installeren ons in een luie stoel,goed boek in de zon.

Ook ben ik aan het zoeken naar tickets voor de Caminito del Rey voor as woensdag . Helaas is het al helemaal uitverkocht voor april en mei . Dat kunnen we dus helaas niet afstrepen van de bucketlist.

Morgen rijden we verder naar Toledo.

1. Wilma Velzen:
    9 april 2023
    Heerlijk om zo mee te reizen met jullie. Belanden in hele smalle straatjes ...... daar ben ik wel eens bang voor als we met de sleurhut op pad zijn. Lekker temperatuurtje zo overdag.
  2. Mariëtte Majoor:
    Hoi Marjolein en Theo,
    Wat leuk om jullie te volgen op jullie reis.
    Veel plezier en lekker genieten 😊
    Groetjes,
    Mariëtte
    PS pootje en knuffel van Sita
  3. Marcel Calis:
    10 april 2023
    Heel erg herkenbaar die smalle straatjes. Dat heb ik op Pilion meegemaakt. Een dikke taxi als tegenligger, achter ons nóg een auto en niet de mogelijkheid om te keren...na veel passen en meten zijn we zonder schade aan de andere kant van de steeg uitgekomen...spannend....véél plezier nog en wees voorzichtig...
  4. Joke Zijlstra:
    26 april 2023
    Wat super om te lezen heel veel plezier ❤️