10 en 11 april

11 april 2023 - Toledo, Spanje

Als we opstaan is het bewolkt en 17 graden dus goed weer om te reizen. Vandaag bijna helemaal snelweg. Van het eerste stuk genieten we optimaal. Op een gegeven moment is er een uitzichtpunt van waar je een prachtig zicht hebt op de besneeuwde bergtoppen.

We moeten nodig boodschappen hebben, maar helaas vinden we geen supermarkt onderweg. De weg is saai, af en toe een berg maar het merendeel is vlak en erg droog en dor. Wat zullen ze blij hier zijn met wat regen.

Rond 16 uur zijn we in Toledo. Maar waar Truus ons zegt dat daar de camping is, zijn er alleen maar huizen. Via google maps komen we er gelukkig wel. Het is helemaal aan de andere kant van de stad. Ondertussen nog steeds geen supermarkt te bekennen.

Restaurant van de camping is ook dicht die hebben vakantie. Gelukkig heb ik nog wat pastasaus in de vriezer .

Het is drukkend warm rond de 30 graden. We zijn moe en hebben geen zin meer in de stad. Doen we gewoon morgen, blijven nog een nachtje hier gewoon om dat het kan.

Km stand 2015.

Dinsdag 11 april

Na een rustige nacht tijd voor wat huishoudelijke dingen zoals de was. De truien wassen en achter in de kast. De temperatuur loopt flink op.

Op de fiets gaan we naar het oude Toledo. Vroeger was het de hoofdstad van Spanje. De gehele oude stad staat op de werelderfgoed lijst van Unesco. We slenteren door de oude en heel smalle straatjes. Er zijn nog veel oude Arabische kenmerken in deze stad. We herkennen veel uit Caïro. De Cathedrale is prachtig alleen om er in te gaan vragen ze 11 euro evenals de andere vele kerken

Het is erg toeristisch met vele souvenirs winkels met messen,ridderspullen. We verdwalen echt in het labyrint van straatjes . En ze steigen en dalen ook flink. Gelukkig hebben we na veel lol de fietsen weer gevonden. Ook met de fiets is het klimmen en afdalen gelukkig hebben we elektrische fietsen.

Morgen rijden we verder het is nog 650 kilometer naar Tarifa waar de boot vertrekt naar Marokko. Weer een lange rit, misschien stoppen wel halverwege een tussenstop in te lassen.

1. Gee:
    11 april 2023
    Jammer van de campina wandeling maar heerlijk dat weer hier zonnetje maar koud.
    Pasen was gezellig en lekker eten geniet samen.
  2. Carla:
    11 april 2023
    Mooie plaatjes Marjolein en Theo, geniet maar van elk moment .
    Wel voorzichtig in de smalle straatjes 🙈
    Hebben jullie inmiddels al boodschappen kunnen doen ?
    Vast wel.
    Veilige reis en ik kijk uit naar je volgend schrijven
  3. Wilma Velzen:
    12 april 2023
    Geef jullie boodschappenlijstje maar even door .......