12 en 13 april

13 april 2023 - Torremolinos, Spanje

Ja hoor we hebben gisteren nog een Lidl gevonden dus we hebben weer wat te eten en drinken.

Rond10.15 vertrekken we richting Tarifa. Het brood was op deze camping wel erg lekker (sorry ad)daar kan geen Nederlandse bakker tegenop.

Naar Tarifa is het nog 650 kilometer weet niet of we dat gaan redden vandaag. De weg is wel wat afwisselender dan de vorige rit. Het voert ons langs en door de Sierra Nevada, waar ook de toppen nog wit zijn van de sneeuw. Gek beneden is het gewoon weer 28 graden. Zolang als we rijden 500 kilometer zien we onafgebroken olijfbomen netjes in rijen berg op berg af.  We vragen ons af hoe dat geoogst wordt en met hoeveel mankracht. Maar een klein gedeelte zijn druiven van de Valdepenas een welbekende wijn voor ons

Ook komen we langs de beruchte windmolens van don Quichotte waar hij tegen vocht.

Rond Malaga zijn we het zat en willen we naar een camperplaats aan zee. Maar kunnen het niet zo snel vinden. We volgen een ander bordje camping. Alleen rij ik fout en rij me vast. Dus in zijn achteruit en opnieuw mensen toeteren achter mij. Maar ik kwam er zonder haarscheuren weer vanaf. Best een beetje trots op. We komen weer op de hoofdroute en belanden op een camping in Torremolinos echt wat voor ons( niet dus).

Onderweg kreeg ik ook mijn contract van mijn nieuwe job er volgt een mailwisseling en het voelt echt goed.

Morgen maar eens kijken of we op de fiets naar Malaga kunnen of naar het strand. S Avonds wandelen we nog naar zee wat ongeveer 20 minuten lopen is. Dan weer terug want de wind wakkert aan en het wordt zo donker maar er viel geen druppel

Kilometer 2503

Donderdag 13 april

We slapen niet echt lekker,de snelweg rond de camping geeft veel herrie. En de vliegtuigen die landen in Malaga vliegen hier precies over wat een herrie is dat je zelf er wonen.

We komen dan ook graag op gang vandaag. Tegen 12 uur vertrekken we op de fiets richting Malaga. Maar al gauw kunnen we niet verder of we moeten de snelweg op fietsen dat lijkt niet zo goed plan. Dan maar het oude centrum van Torremolinos in. We lopen de vele treden omhoog. Maar vinden er niet veel aan. Het merendeel van Torremolinos zijn flats met zwembaden en heel veel badgasten die roodverbrand met een witte laag zonnecrème gewoon verder bakken in de zon. Om en om gebraden.

Dus maar terug naar de camper en wat lezen tekenen. Morgen willen we de boot pakken naar Marokko. Zoveel zin hebben we daarin. Deze dag was eigenlijk een beetje zonde maar ach we hebben tijd zat.

1. Henny:
    13 april 2023
    Begint avontuurlijk te worden.
    Veel plezier en goede vaart naar Marokko gewenst. 👌🔆
  2. Christina:
    13 april 2023
    Heerlijk weer , ik geniet er net zoveel van als jullie , goeie overtocht en dan weer verder 🍀😘
  3. Ronald:
    13 april 2023
    Lidl by Lidl. En eindelijk voorbij de Kreeftenkust. Ben erg benieuwd naar het vervolg. Ook de Sheltering skye gelezen?
  4. Marc:
    14 april 2023
    Hebben jullie je dubbele paspoort bij jullie?😂
    Enjoy, jullie verdienen t. One life , live it!