Laatste lootjes

22 juni 2023 - Thuis, Nederland

Dinsdag 20 juni

Redelijk op tijd rijden we weg van de camping. Nog even een overheerlijk stokbrood bij de bakker om de hoek. Op naar route nationale.

Rond Limoges wordt de weg 4 baans tot aan Vierzon. Dat schiet lekker op. We hebben een camping bij een kasteel uitgezocht ter hoogte van Orleans. Als de snelweg stopt rijden we weer binnenweg. Die voert ons dwars door een bosgebied. Er zijn zandpaden die het bos in leiden. En wat zien we daar meerdere keren staan? Prostituees. Wat een gevaarlijke plek lijkt dit ons voor de dames. Dan valt ook in ene op hoeveel vrachtwagens er geparkeerd staan met lege cabine en gordijnen dicht.

We komen aan op de camping Domaine du Ciron in Minestreau en Vilette.

De camping is helemaal leeg. Wel lopen er veel kinderen er staan dan ook 4 touringcars vast schoolreisje.

We mogen een plek zoeken. Ook krijgen we nog een wandelroute over het landgoed. Op dat moment komt de regen met bakken uit de lucht vallen.

We zitten de bui uit met een kaartspel en ik verlies zoals meestal weer

Als het droog is willen we toch de wandeling wel doen. Op pad dus, maar al gauw plenst het weer dus gaan we maar terug.  Wel de damherten gezien.

Na de bui breekt toch de zon door en kunnen we nog lekker even buiten zitten.

Morgen hopen we Antwerpen te halen.

Onze nieuwe oplader doet het ook weer niet,er brand steeds een rood lampje. We denken dat de bliksem inslag de schuldige is. Dus hopelijk een zekering. Als we weer thuis zijn gaan we er ons in verdiepen.

Woensdag 21 juni

Het is weer prachtig weer ons doel: Antwerpen. We nemen de peage geen zin meer in de binnenweg. Wat achteraf gezien geen goed idee is. In Parijs een lange file van een uur. Er was een accident gebeurt. Dus gaan we twijfelen of we niet naar Gent gaan. Maar Antwerpen lonkt meer.

De navigatie is het spoor bijster rond Antwerpen is veel vernieuwing aan de weg. Theo pakt zijn telefoon voor de route. Dan blijkt dat de camping in een milieu zone ligt. Met onze oude diesel patatkar zijn we dus niet welkom.( Wel gek in deze file buiten de stad wel).

Andere camping zoeken in Houtum camping Houtum. Verre weg de mooiste camping die we hebben gehad. Naast de camping is een pompoenerij een dagbesteding die alleen pompoenen teelt. Zag er zo leuk uit. Daarnaast ligt de rivier de kleine Nete. Hier hebben ze een restaurant zo leuk opgebouwd. Daar eten we een pizza. Er zitten wel 40 mensen die Djembe les krijgen wat een geluid zeg.

Morgen de laatste etappe naar huis.

Km stand 10164

Donderdag 22 juni

De laatste kilometers voor de boeg. We hebben deze vakantie . In totaal hebben we 10353 kilometer gereden en nu home sweet home.

Wat was het een geweldige mooie reis.

Nu veel werk in de tuin, gelukkig heb ik nog een weekje vrij tot aan mijn nieuwe baan.

Theo begint maandag weer wat zal dat tegenvallen.

Aan iedereen die ons hebben gevolgd: dankjewel voor alle leuke berichtjes en appjes. Op naar onze volgende lange reis, we maken alweer plannen.

1. Christina:
    22 juni 2023
    Wat n feestje om jullie te volgen , welkom terug in ons kikkerlandje en nu even regen, maar van de week weer mooie weer ❤🍀
  2. Hennyfeenstra:
    22 juni 2023
    Wát een fantastische reis en verhalen. Erg leuk om te lezen. Dat jullie thuiskomst ook weer fijn mag zijn.
    En….: heeeeerlijk nagenieten. 🔆🔆🔆
  3. Wilma Velzen:
    22 juni 2023
    Dank je wel dat ik/wij op deze manier met jullie mochten meereizen! Kom veilig thuis en geniet nog heel lang na van deze prachtige reis. xxx
  4. Carla:
    22 juni 2023
    Wat een mooie reis voor jullie, nu lekker nagenieten en op naar een volgend avontuur.
    En weer thuis en genieten van jullie mooie plek , ook weer fijn !
  5. Mariëtte Majoor:
    22 juni 2023
    Wat een fantastische reis en dank dat we mee mochten reizen.
    Veel succes in je nieuwe baan!
    Groetjes,
    Mariëtte
  6. Cynthia:
    22 juni 2023
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! Gezellig ook weer!
  7. Marga:
    22 juni 2023
    Bedankt dat we jullie zo mochten volgen, wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Welkom thuis u 's.
  8. Gee:
    22 juni 2023
    Wat een avontuur lievies heb genoten van alle verhalen nu weer terug naar normaal💖🙈🙈
  9. Eva:
    Welkom thuis!!! 😘💖💋🌸
  10. Jan en marlies:
    26 juni 2023
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. Het was leuk jullie te volgen.
    Welkom thuis!
    Heerlijk uitgerust, dus nu op naar een nieuwe uitdaging. Heel veel succes in je nieuwe baan!