1 mei en 2 en 3 mei

3 mei 2023 - Imi Ouaddar, Marokko

We verlaten deze prachtige plek, we zijn nu eenmaal ongedurig . Wel vinden we het zwaar om de lieve kat hier achter te laten. Ze loopt met je mee naar het sanitair en ook weer mee terug wat een schatje.

Vandaag maar 100 km voor de boeg maar we doen er ruim 3 uur over . Onderweg doen we boodschappen bij Carrefour. Die is zeker duurder dan de Marjane en helemaal als de markten. Maar toch nog veel goedkoper dan in Nederland. Bovendien hebben ze zelfs bier en varkensvlees, niet dat we dat hebben gekocht maar toch je kan eraan komen. Wij passen ons aan en drinken hier geen alcohol.

We komen terecht op een grote ( dure) camping Atlantica parc in imi Ouaddar een klein dorpje na Agadir. Op deze camping overwinteren steeds meer mensen uit Europa. Ik snap het wel het blijft hier rond de 20 graden. En voor Marokkaanse begrippen is hij luxe en schoon en mooi. Nu is het er heerlijk stil en hebben we een fijne plek in de schaduw onder de argan boom. Tegen de avond maken we nog een heerlijke strandwandeling . Het is nog gezellig druk met veel gezinnen. Na ons gebruikelijke kaart en dobbelspelletjes weer heerlijk slapen want het koelt lekker af.

Dinsdag 2 mei

Plan was dagje strand maar voor het eerst is het zwaar bewolkt. Dus mooie dag voor Agadir. Of met de bus of een taxi. Het wordt de laatste. We laten ons afzetten bij de vorig jaar geopende kabelbaan met 8 persoons balletjes. We staan in de rij en er wordt gevraagd of we met zijn tweeën willen of meer mensen. Prima met meer dat is goedkoper is sowieso al prijzig 11 euro pp. Het grappige is dat de VIP gangers een aparte lounge en ingang hebben die hoeven niet in de rij . Maar wij kunnen ook zo doorlopen en zitten dan toch met zijn tweeën. We gaan naar 236 meter hoogte. Daar is nog de muur van de oude kasba. Maar wat een nep toestand je kan er niet in. De muur is opnieuw opgebouwd na een aardbeving in 1960. We hebben dus 11 euro betaald voor het uitzicht oke dat was wel mooi.

Er had een waterpark moeten zijn open in maart 2023. Maar ja weer corona....

Weer beneden nemen we een petit taxi en geven aan naar de soeks. De chauffeur zegt dat de medina veel mooier is dan al die winkels. We laten ons dus overhalen.

Bij de muur 4 euro pp betalen. We komen in een soort Efteling attractie terecht. Logisch want de aardbeving had alles verwoest . Hier hebben ze een impressie gemaakt hoe het eruit heeft gezien. Prachtig gemaakt maar wij vonden het niet echt leuk. Wel genoten van de vele pauwen in de boom wat een mooie vogels. Ook zat er om de hoek nog een Kasbah die ook maar even bekeken. Allemaal souvenirs winkels. Wel vonden we de winkel erg leuk van de man die vanalles maakt van oude banden,we waren erg onder de indruk daarvan. Ook hebben we er even heerlijk geluncht.

Hup taxi pakken die wil ons nog wel naar de soeks brengen maar Theo zijn rug vond dat niet meer zo goed idee. Dus terug naar de camping. Morgen dan maar naar het strand.

Woensdag 3 mei

Vandaag weer zwaarbewolkt dus ons strand/ zwemdagje wordt het niet. We slapen lang uit. Veel zin om weer de stad in te gaan hebben we niet. Dus na de grote schoonmaak van de patatkar gaan we heerlijk lezen tekenen spelletje doen. De dag is ook zo weer om. Tegen 15.30 breekt de zon ook weer door de wolken.

Morgen weer verder er zijn hier wel heel vervelende steekvliegen die venijnig steken.

1. Henny:
    3 mei 2023
    Leest als een fantastische reis!! Ook al Argan olie gevonden..?
  2. Marjolein:
    3 mei 2023
    O dat kun je hier overal kopen