13 en 14 februari happy Valentine

14 februari 2024 - Paramaribo, Suriname

Dinsdag 13 februari

Gisteravond toen we buiten wat aan het drinken waren kwam Jack zich voorstellen en wat drinken. We hebben leuke gesprekken en Joyce voegt zich er ook gezellig bij.

We vragen of ze een restaurant weten op loopafstand. Joyce gaat aan dat je ook kan laten bezorgen. In de supermarkt is het allemaal vrij duur en bijna geen groente te vinden. Zelf koken is dus vrij lastig. Joyce vraagt of we Chinees lekker vinden? Ja hoor. Oke stap maar in de auto dan gaan we dat halen. Ze rijd ons door verschillende wijken die er goed uitzien. Het eten is heerlijk en vooral heel veel en dus genoeg voor morgen ook nog. We gaan steeds vroeg naar bed door het tijdsverschil. Vanochtend weer pinnen maar 2000 is de max dit is 50 euro en meer geeft de automaat niet, lastig hoor.

We lopen terug in de brandende ☀️ erg warm 32 graden met een vochtig heid van 90 procent. Onderweg roept een man ons waar we vandaan komen nou Almere hij uit Bussum. We vragen hem over het pinnen in het centrum kun je meer pinnen dit is een lokale pin.( Hopelijk).

Theo heeft veel last van de warmte/ naweeën griep en wil niet meer iets doen. Dus een luie dag verder lezen zwemmen. Morgen beter.

Woensdag 14 februari

We zijn vroeg op en na het ontbijt hup naar de Taxis. Er staan er 3 dus dat is mooi.

Een Hindoestaanse chauffeur. In Suriname wonen veel bevolkingsgroepen Afrikaanse Chinezen Hindoestanen moslims het is echt een smeltkroes. We praten met de man over de dure supermarkt. Hij vertelt zijn levensverhaal. Geeft aan gelukkig te zijn met wat hij heeft geen luxe maar genoeg te eten want hij is ook te dik dus dan heb je geen honger. In maart gaat hij voor het eerst op vakantie naar Nederland.

We huren twee elektrische fietsen zo ben je veel mobieler. Zij hebben ook de tip pinnen in de hotels daar kun je grote bedragen pinnen en ja hoor dat lukt.

Het is heerlijk om te fietsen we bekijken fort Zeelandia en de grote overdekte markt. We kijken onze ogen uit al die onbekende fruit en groenten.

Bij de vlees vis afdeling liggen twee schildpadden op hun rug. Te wachten op een pan?

We eten roti in een soort rotibar. Zo lekker.

De weg terug vinden we makkelijk dan nog ff afkoelen in het zwembad. Er wonen twee Belgische meiden naast ons die hier 4 maanden stage lopen gezellig gekletst.

Morgen naar peperpot een voormalige plantage. Aan de andere kant van de rivier.

1. Edith:
    15 februari 2024
    Wat leuk Marjolein en Theo om weer te mogen genieten van alle verhalen.
    Ik wens jullie een geweldige tijd in Suriname! Ik blijf jullie avonturen volgen!

Jouw reactie