26 en 27 april lang leve Alexander

27 april 2023 - Taliouine, Marokko

We vertrekken rond 9 uur vanaf de camping. We hebben een beste rit voor de boeg naar Taliouine camping Toubkal. Ongeveer 384 kilometer. Over de Tiz n Test pas. Tegen 17.30 uur zijn we er dan ook pas. Dik 7 uur gereden.

Ik heb er eigenlijk geen woorden voor hoe mooi,,eng, gevaarlijke weg dit was. De weg is smal dus met tegenliggers is het echt manoeuvreren met het ravijn aan de ene kant en de andere de berg of een geul. Ook veel onverwachte gaten en hobbels en heel groot stuk geen asfalt meer maar puin met heel veel stof. Maar de mooie uitzichten maakten dat weer helemaal goed. Het is niet te beschrijven of met Fotos te laten zien. Wat hebben we genoten. Onderweg een paar keer gestopt waar het kon. Theo heeft alles alleen gereden en is dus ook erg moe als we de camping opdraaien. Met zwembad en water yes.

Waar we ons wel erge zorgen om maken zijn twee ribbels die opeens in de vloer van de camper zitten. We kijken onder de camper maar dat lijkt wel oke. Wat zal dit zijn??? De vloer voelt niet zacht aan

We eten tajine in het camping restaurant. Weinig keuze maar o zo lekker.

Km stand 4032

Donderdag 27 april leve de koning

Vandaag even lekker niks. Gisteravond lagen we op tijd in bed moe van de lange reisdag. We slapen altijd met het raam wagenwijd open, anders is het zo benauwd. Ik schrik wakker van iets wat door het raam springt. Met mijn slaperige hoofd zeg ik nog er zit een aap binnen. Bleek het een van de vele zwerfkatten te zijn. Die we weer heel gauw buiten hadden. Daarna had ik steeds dezelfde droom de camper breekt doormidden ( zijn we wel bang voor).

We brengen de dag door bij het zwembad en leggen onze handdoeken op de ligstoelen als echte Hollanders, alleen zijn we de enige camping gasten en hebben we dus een prive zwembad. Zo doorsta je toch beter de hoge temperaturen.

De rit die morgen gepland staat zou ons in de Sahara brengen. Maar ook weer stukken over slechte en onverharde wegen. We durven dat toch niet aan. We slaan dat stuk gewoon over. Mooie reden om nog eens terug te komen. We gaan terug naar de kust dorpje onder Agadir. Hopelijk vannacht geen bezoek meer.

1. Kamilla:
    28 april 2023
    Wauw wat een prachtig landschap 😍 Die wegen zien er idd doodeng uit, zo smal 🫣. Hoop dat jullie lekker genoten hebben van het zwembad met water, eindelijk! En hopelijk zijn de ribbels in de vloer van de camper niks ernstigs!
  2. Carla:
    28 april 2023
    Prachtig zeg, de beschrijving van je en de foto’s , een mooie reis . Hopelijk zijn de zorgen over de vloer van de camper voor niks .
    Geniet van een frisse duik in het zwembad . Op naar de volgende etappe 💪
  3. Bianca:
    28 april 2023
    Ik vroeg me af.. hoe gaat t met je knie nadat je op die steen viel.. maar nu kreukels in de camper.. de sahara is leuk.. maar iets met pech, geen water en uitdroging.. doe maar niet denk ik dan.. kan je droom goed begrijpen... geniet maar doe t verstandig ; ))))
  4. Maarten Dirkze:
    28 april 2023
    Goed bezig! Vinyl op vloer in de camper? Zou kunnen dat door de warmte de lijm laag wat loslaat en daardoor wat ribbelt/bobbelt…
  5. Marjolein:
    28 april 2023
    Dank voor je tip Maarten wij denken dat nu ook gelukkig.
  6. Marjolein:
    28 april 2023
    Geen Sahara voor ons. Knie is erg blauw maar geen last van af en toe zak ik er door heen.
  7. Anita:
    28 april 2023
    Wat een heftige rit maar super mooi. Ik hoop dat het met de camper goed blijft gaan en jullie reis niet wordt onderbroken.
    Ben erg benieuwd naar jullie volgende plek.
    Doe voorzichtig en goede reis verder .
    Groetjes Kelly en Anita
  8. Wilma Velzen:
    29 april 2023
    Aan spanning ontbreekt het jullie niet tijdens deze prachtige reis. Leuke spanning, soms ook minder leuke. Maar gelukkig zijn jullie optimisten. Geniet!!!!!
  9. Jan en marlies:
    29 april 2023
    Brr als ik die weg zie😱doodeng maar inderdaad vast ook prachtig!
    Hopelijk blijven jouw nachtmerries dromen, daar moet je toch niet aan denken…
    Veel plezier met het vervolg van jullie reis!