27 tm 30 mei

30 mei 2023 - Utrera, Spanje

Dinsdag 27 mei

We vertrekken uit het mooie Ronda richting Sevilla. Wat is de wereld toch prachtig,waarom maken wij er toch zo n rotzooi van met al de rommel die we achter laten. De bergen worden heuvels en hele velden met zonnebloemen met hun kopjes naar de zon gericht.

We zijn op weg naar Finca Angela in Utrera. Dichtbij Sevilla. Gisteren geappt of ze een plek hebben en we zijn welkom.

Nederlands stel die die hier een kleine camping runnen en wat appartementen. We worden zo leuk ontvangen met twee welkomstdrankjes. In totaal met zijn achten, zitten we op het terras en wat was het gezellig. Nadat de camper is geïnstalleerd vragen ze of we formule 1 willen kijken. Nou leuk ik was ook mee maar kreeg plots erge hoofdpijn dus ging ik naar de camper. Nog geen 5 minuten later, breekt er een enorm noodweer los. De camper schud helemaal geen en weer dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ook de hagel die losbarst met grote hagelstenen die ze hier nog nooit hebben gezien. Dan zakt mijn hoofdpijn in ene af was was het de luchtdruk ik heb dat niet eerder gehad . We vragen of de buren in hun tent wel oke zijn of even droog willen zitten. Nee ze willen nog even in de tent blijven en de tent niet de lucht in laten vliegen. Na het eten gaat de wind wat liggen en komen ze aan met een heerlijk likeurtje. Het wordt een heel gezellige avond met janjaap en Marja

Kmstand 6729

Zondag 28 mei

Bewolkt met goede temperatuur. Na het ontbijt op de fiets naar Utrera. Een hoop vergane glorie en niet veel te beleven op pinksterzondag alles is ook gesloten. Wel zijn de terrassen vol met kerkgangers die aan de koffie zitten. Dat doen wij dus ook maar . We bekijken de oude kerk, maar dan voelt Theo zich niet zo lekker en fietsen weer terug. De hele middag is hij aan het overgeven en voelt zich erg beroerd. Hopelijk mogen weer opgeknapt.

Maandag 29 mei

Theo nog steeds ziek. De geplande trip naar Sevilla gaat dus niet door. Zonde van de kaartjes van het paleis. Die moet je via internet bestellen en betalen. Helaas kun je geen geld terug vragen of de tijd veranderen.

Theo brengt de dag in bed en een stoel door. Ik vermaak me met het zwembad en kids. Het is heerlijk weer vandaag.

Savonds ga ik naar het eten. De eigenaar James zijn hobby is koken. Iedereen die op de camping staat ( behalve Theo) is er . Wat heb ik heerlijk gegeten 5 gangen diner gewoon een 5 sterren restaurant. En ook nog eens beregezellig. Wat een super leuk plekje is dit toch echt om te onthouden. Tegen 23 uur zijn we uitgegeten. Theo knapt gelukkig op dus kunnen we morgen wel naar Sevilla.

Dinsdag 29 mei

Op de fiets naar Utrera. Eerst door het platteland over de onverharde weg, dwars door de olijf en sinaasappel bomen.

We kopen een kaartje bij het station beter systeem dan bij ons. Maar aangeven waar de trein vertrekt dat kunnen ze dan weer niet. Men spreekt ook alleen maar spaans hier. Maar we vinden de juiste trein. Als we in Sevilla komen wordt het metro . We vragen aan een man waar we eruit moeten. Hij heeft een heel verhaal en we begrijpen dat we een andere lijn moeten. Uitstappen bij Palacio. Nou nee dus. Maar je toen zaten we al verkeerd. Gelukkig zat er een Zuid Afrikaanse vrouw die perfect Engels sprak. We waren dus helemaal verkeerd en moesten weer terug. Uiteindelijk toch gevonden.

Toen nog het paleis vinden met Google aps van het kastje naar de muur maar geen ingang te vinden. Veel mensen met ons ook aan het zoeken. Inmiddels bijna 13,30 uur de tijd dat we naar binnen mogen. Gisteravond vertelde ze al dat als je later bent ze je niet meer binnen laten. Eindelijk vinden we een dame die Engels spreekt en de weg weet . Ze gaf ook aan dat Google Maps niet werkt en er ook geen borden staan . Ze loopt met ons mee en wijst ons de weg. Er staat een enorme rij, dan zijn we te laat. Heel brutaal lopen we langs de rij en komen binnen.

Het oude paleis is mooi maar na het Alhambra en Marokko valt het ons tegen. Vooral ook als we de dames van de camping tegenkomen in een elektrische rolstoel in een zaal met opstapje er dus niet meer uit kon. Een suppost haalt zijn schouders op en loopt gewoon weg bizar toch. We tillen de loodzware stoel op zo dat ze verder kunnen..

Buiten lopen we nog langs de mooie kathedraal. Ook daar entree en alleen via internet dus helaas.

De Plaza de Espana was prachtig. In dit mooie decor was spontaan een mooie flamingo show. Wat hebben we daar van genoten. Inmiddels ook de eerste paella genuttigd erg lekker. Dan terug naar de camping daar is het weer heerlijk rustig. Moe van deze fantastische dag. Morgen verder naar Portugal.

1. Marjolein:
    30 mei 2023
    Wat leuk dat de video t ook doet
  2. Henny:
    30 mei 2023
    Wat een levendige beschrijvingen van jullie reis. Je leest écht wat een bijzondere reis jullie maken. Top 👌🔆👌
  3. Bianca:
    30 mei 2023
    De camper krijgt toch wel een compleet vertroetel arrangementje van jullie? Wat die allemaal doorstaat! Op naar portugal!!!!
  4. Wilma Velzen:
    31 mei 2023
    Gelukkig is Theo opgeknapt. Blijf genieten en wij genieten mee.!
  5. Kamilla:
    31 mei 2023
    Gelukkig ben je weer opgeknapt, Theo! Mooie foto’s weer en wat maken jullie veel mee zeg. Extreem warm weer, dan noodweer 😅. Nooit een saaie dag. Heerlijk om via jullie verslag mee te genieten.