31 mei tm 2 juni

2 juni 2023 - Pêra, Portugal

We nemen afscheid van de mensen die we hier hebben ontmoet. En van de camping eigenaaren, wat was het hier gezellig..

We rijden ongeveer 250 kilometer en vinden een plekje in armecau de pera. Dat ging niet zonder omweg. De coördinaten brachten ons in Albufeira, zo moesten we de weg met alle rotondes weer terug en ik natuurlijk weer achter het stuur. Albufeira vonden we echt niks er zat zelfs een coffeeshop uit Amsterdam, Nederlandse snackbar en een bruine kroeg. Daarvoor ga je toch niet naar Portugal???

Vanaf de camping fietsen we het dorpje in. We zijn hier 30 jaar geleden eens met de kids geweest. En zowaar het appartement gebouw staat er nog. We herkennen het bijna tegelijk. Lekker even in een strandbar gezeten.

Als we bij de camper zijn hebben we een probleem. 12 volt doet niks meer. Dat betekent geen licht en geen water zo lastig. Theo probeert van alles maar nee hoor geen resultaat. Morgen maar even verder kijken wat nu.

Kmstand 7025

Donderdag 1 juni

We zijn vroeg wakker door het tijdsverschil ( uurtje vroeger hier).

Aan het begin van deze camping zit een winkel met van alles voor camper en caravan wat een toeval. Theo gaat vragen of ze de accu kunnen doormeten . Ja maar pas over 2 weken. Nou dat is te lang voor ons( ook aan deze reis komt een einde.) Ze hebben wel accu s te koop. We spreken af dat we even boodschappen doen en ik naar de kapper ( en Theo wil extensions). Ik ben weer gekortwiekt in ieder geval.

Terug voor de accu. Theo vraagt nog 1 keer of ze het even willen meten misschien is het wel de lader . Dan zegt ze ok kom maar om 3 uur. Ja toen bleek dat de accu en de lader beiden stuk waren. Dit grapje was wel een rib uit ons vakantie budget maar 3 uur later en 839 euro armer doet alles het weer . De meneer heeft het toch keurig in orde gemaakt. Vandaar de meeste tijd op de camping doorgebracht. In de avond wel heerlijk gewandeld over het strand en boulevard.

Vrijdag 2 juni

Vroeg wakker maar dan heb je wat aan je dag. We fietsen naar het nabijgelegen plaatsje Alcantarila. Dorp stelt niet veel voor maar het is heerlijk om te fietsen. Na de lunch lekker naar het strand en zwemmen in de zee die heel koud is . Maar eenmaal door is het heerlijk. Ook boeken we meteen een boottochtje naar de grotten langs de kust. Je stapt op de boot vanaf het strand. Een enorme trekker duwt je het water in. Wat een leuke tocht. En wat is de kust hier mooi. Hoge kliffen, grotten en mooie baaitjes met zandstrand. Af en toe geeft hij goed gas, dan klapt de boot hard op het water. Machtig gevoel geeft dat. Terug zegt de schipper en nu wordt het James Bond. Met vliegende vaart vaart hij zo het strand op ,de trekker trekt hem dan verder het zand op. Wat was dit genieten.

We besluiten om nog maar een nacht te blijven hier. Dan gaan we morgen fietsen naar de hoge kliffen daar loopt een wandelpad lijkt ons ook erg mooi om te doen.

Bovendien voelt het nu als aftellen doordat we dan steeds noordelijker gaan . Eigenlijk hebben we daar geen zin in. Dit leventje bevalt ons wel erg goed.

1. Bianca:
    3 juni 2023
    Ahh armecamper.. toch zn beautybehandeling gehad.. even de innerlijke camper laten verwennen. 😄😄 ik snap dat niet naar huis willen. Een soort heimwee maar dan andersom...nog heeel even goed genieten...
  2. Wilma Velzen:
    3 juni 2023
    Oeps, een aanslag op de portemonnee. Nou, dan is die in ieder geval een stuk lichter. Wat een conditie hebben jullie toch. Ik krijg al spierpijn als ik eraan denk. Fijne dag verder.