Vrijdag 21 en zaterdag 22 april

22 april 2023 - Oualidia, Marokko

Als we weer verder gaan rijden hebben we zo onze vaste eigen routines. Theo ruimt de buitenboel op stoelen tafel en luifel opruimen en wc legen  ik doe de binnenkant alles opruimen geen losse spullen die overal heen gaan tijdens het rijden. Koelkast omzetten naar 12 volt kasten op slot ramen en dakluiken dicht. Nog even de vuilnis wegbrengen en daar ging het fout . In ene lig ik op de grond precies met mijn knie op een stuk steen AUW. Juist de knie met een spatader. Knie wordt dik en goed blauw zo niet fijn en pijnlijk.

Vandaag rijden we naar el jadida, alleen ook hier een gesloten camping. Door corona hebben zich veel niet staande kunnen houden. Wel parkeren we onze patatkar en wandelen langs de zee het oude Portugese ommuurde stadje in . Hier moet nog een heel mooie ondergronds waterreservoir zijn vanuit de Portugese overheersing. Helaas ook gesloten wegens restauratie. Wel lopen we een stukje over de muur

We besluiten om de volgende etappe dan ook maar te doen naar Oualidia. Theo heeft ontdekt je de coördinaten in moet voeren op de navigatie. Daar is een 3 sterren camping met zwembad dat lijkt erg aanlokkelijk. We komen alleen veel te ver uit, verkeerde coördinaten ingevoerd?? We rijden dus weer 50 kilometer terug. We vinden de camping uiteindelijk wel. Boven op een berg met een wel heel mooi uitzicht over de oceaan. We zien de zon zo in de zee zakken wat een cadeautje weer. Alleen het zwembad daar zit nog geen water in helaas.

Vandaag nog steeds ramadan hier. Gisteren was de maancikkel nog niet te zien. Maar vanavond was hij er we hebben het zelf gezien. Dus morgen feest en wel dubbel omdat ze ook de bevrijding vieren van de tweede wereldoorlog.

Km stand 3562

Zaterdag 22 april

We slapen heerlijk met alleen het geluid van de oceaan. Het is zo fijn dat het hier zo afkoelt tegen de avond. Dus geen warme plak nachten. We fietsen na het lekkere ontbijt met aardbeien ( kilos te koop hier) het dorp in en halen wat boodschappen bij de kleine kiosken. Dan zoeven we naar beneden heel steil naar de Laguna en strand. Plan was beetje zwemmen. Maar we zien alleen maar jongeren in zwemkleding de rest zit volledig aangekleed op het strand. De dames met lange broek en mouwen. Dan ga ik echt niet in mijn badpak tussen zitten of te water. Wel even pootjebaden nou zwemmen was ook wel wat teveel gevraagd het water is ijzig koud.

Op het strand liggen de vissersboten en langs het strand piepkleine kiosken met allerlei schelpdieren maar wel heel veel oesters . De restaurants zijn ook weer open dat nemen we met beiden handen aan. O wat hebben we heerlijk gegeten.

Rondom veel katten die mauwen om een stukje vis aan de klanten wat ze ook krijgen.

Er zijn veel zwerf honden en katten hier. Ze zijn niet zielig ze zien er redelijk uit en de Marokkanen leven vreedzaam met hen samen. Op elke camping zet ik water voor ze neer waar ze dankbaar gebruik van maken. Het regent hier niet veel dus hebben ze allemaal dorst.

Morgen rijden we weer verder naar Marrakech.

1. Bianca:
    22 april 2023
    Heerlijk weer!! Prachtige plek om de xon onder te zien gaan!!
  2. Carla:
    22 april 2023
    Hoe gaat het nu met je knie , Marjolein, ik hoop dat het hierbij blijft 🙈
    Mooie foto’s en mooi plekje , zeker die bij het strand met uitkijk op de zonsondergang. Zo te zien geniet Theo goed van de mooie maaltijd, genieten , mmmm
    Groetjes
  3. Marc:
    23 april 2023
    Enjoy, ik lees mee hoor!
  4. Margreet:
    24 april 2023
    Vandaag een beetje bijgelezen van jullie avonturen. Het is maandag dus TBW-dag. Ik moest daarom even aan je denken, Theo! Veel nieuwe indrukken en mooi weer. Geniet ervan.